Hunguest Hotels Fotográfiai Gyűjtemény

|

Kiállítás a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtárban

Szebeni András fotóművész mecénást keresett és – ami talán meglepő – talált is.

Benkő Sándor © Elhagyott életterek, St. András templomrom, Taliándörögd

A fotóművészet tapasztalt és tehetséges tagjai számára keresett olyan támogatót, amely segít az alkotásban és segít az egzisztenciális biztonságban. Az alkotáshoz műhely néven alkotótábort szervezett 2015-ben Szegeden, 2016-ban Tapolcán. Ez utóbbi munkájában  –  már csupán a színvonal érzékeltetésére is Bácsi Róbert László, Bánkuti András, Benkő Sándor, Dobos Tamás, Fazekas István, Fejér Gábor, Gaál Zoltán, Hossala Tamás, Kiss-Kuntler Árpád, Mandur László, Móricz-Sabján Simon, a szegedi Németh György, Reviczky Zsolt és Szabó Bernadett vett részt. Az alkotóközösségben együtt töltött napok, hetek elmélyültebb munkát és közös élményeket eredményeztek. Ehhez kellett a mecénás segítsége. Az intenzív együttlét, a szabad alkotás lehetősége.

A Hunguest Hotels Zrt. gondoskodott erről is. Az elkészült művekből válogatva, abból vásárolva létrehozta a Hunguest Fotográfiai Gyűjteményt. A fotók speciális művészpapírra készülnek – mindegyikből három, autorizált példány, amelyből egy kerül a gyűjteménybe, a másik kettő marad a művésznél. A műhely alkotóinak névsorából is kitűnik, hogy egy-egy fotográfia piaci árban is magas értéket képvisel.

A művészek sokféle stílusban alkotnak, s a fotográfia különböző ágazatait művelik nagyon magas színvonalon. A műhelymunka és így a művekből készült kiállítás is egyfajta összehasonlítás a különféle stílusok között, amelyben találkoznak a különböző fotográfiai szemléletek. Ugyanazon a helyszínen, talán ugyanabból a látványból, ugyanabból a témából is teljesen különböző felfogású mű születik.

A Szegedi műhely témái inkább a városhoz kötődtek, a tapolcai együttlét inkább a hangulatok, az érzések és a tájakat tükrözik. A közös lét az alkotók világát is gazdagítja. A különleges fekete-fehér képeiről híres Mandur László megszabadulva saját kötöttségeitől, színesben készít képet. Fejér Gábor újból  embercsoportokat tüntet ki figyelmével. Nem csoportképet fényképez, inkább emberhalmazt, az ellentétes, a feszültséggel teli, egymáshoz való viszonyukat. Bánkúti András képe portré: Juronics Tamás koreográfus arca, aki reagál egy túlságosan közel került lábfej fenyegetésére. Szabó Bernadett Pulitzer-díjas fotóriporter itt az érzelmeit juttatja felszínre, látomások lesznek a látványaiból. Móricz-Sabján Simon a házak vonalritmusából teremt poézist, Kiss Kuntler Árpád merészen játszik a technika nyújtotta lehetőségekkel. Németh György, akinek Szegeden könnyű dolga volt, de Tapolcán megmutatta, hogy mit tud ő a színnel-fénnyel ezeken a fekete-fehér képein.

Az alkotótáborban egyenrangú, de különféle világú művészek vettek részt, akik képesek figyelni egymásra és tanulni egymástól. Ezért ez a műveikből rendezett bemutató  – láthatunk itt művészfotókat és képriportot is – azt mutatja meg, hol is tart a magyar fotóművészet.

A fotográfia a világon mindenütt elismert műtárgy. A Hunguest Hotels kezdeményezése a kortárs fotográfiai gyűjtemény létrehozásával példaértékű. Gyűjteményük már száztíz alkotásból áll, amelyből itt válogatást láthatunk. Ebben az évben is terveznek alkotóműhelyt egy később kiválasztott helyszínen. Így tovább gazdagodik a Hunguest Hotelt Fotográfiai Gyűjtemény.

A kiállítást Keleti Éva nyitotta meg, s március 3-ig tekinthető meg a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár kisgalériájában.

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

CÍMKÉK: