Versenyprogramon innen, szakmai beszélgetéseken túl
A POSZT legnagyobb érdeklődést kiváltó programjai idén is a versenyelőadások és az azokat követő másnapi közönségtalálkozók voltak.
A kerekasztal-beszélgetések után kígyózó sorokban álltak a rajongók, hogy dedikáltassanak és közös képet készítsenek kedvenceikkel. De, hogy Fehér Tibor színész egyik monológját idézzem: „Nem eszik oly forrón a kását”. Hiszen akadt még a pécsi rendezvényen számos olyan fesztivál-előadás, ahol telt ház várta és vastaps zárta a színészek játékát.
Ken Ludwig: Primadonnák
avagy „Haldokló asszony keresi szeretteit. Irdatlan vagyon forog kockán”
Siker, pénz, szerelem, csalás, érdek, színjáték, ármány, árulás, bűn és istenhit. Két lecsúszott Shakespeare-színész úgy gondolja, az élet színpadán mutatják meg tehetségüket, egy jelentős örökségben való részesedés reményében. Ken Ludwig a Vízkereszt, vagy amit akartok témáját helyezi mai környezetbe. Így a darab sokkal szórakoztatóbbá válik, mintha a vígjátékaiban is gyakran kellemetlen tükröt mutató shakespeare-i színházban látnánk. De Shakespeare szelleme mégis ott lebeg a színpad fölött. A mókás bohózatból időnként átszűrődik Shakespeare nyers közlendője is. Képtelenek vagyunk kiismerni magunkat a kusza mindennapokban, nem látjuk másokban, hogy kik is ők valójában, és megcsalnak bennünket az érzékszerveink. Néha kétségbeesetten igyekszünk kiigazodni a zűrzavarban, amit akarva-akaratlanul, mi magunk generálunk. Ezen tetteink gyökere nem más, mint az az ártatlan emberi érzés, hogy mohón szeretnénk szeretni és szeretve lenni. Kergetjük a boldogság kék madarát.
Az előadást a győri Nemzeti Színház társulata hozta el a POSZT-ra, Nagy Balázs (Leo Clark) és Járai Máté (Jack Gable) főszereplésével.
Eric Assous: Mesterhármas
Egy szerelmi háromszög keserédes komédiája
Az Oláh Krisztina által magyarra fordított darabot Csizmadia Tibor rendezte.
Bozó Andrea, László Zsolt és Kocsis Gergely előadásában láthattuk a Rózsavölgyi Szalon produkcióját a fesztiválon, a Zsolnay Negyed színpadán.
Az őszinteség mint a harmonikus párkapcsolat alapja, hiú ábránd. A történet főszereplői, Jeanne és Maxime sok évnyi házasság után úgy döntenek, hogy bevallanak egymásnak néhány félrelépést. Ez azonban gyötrő kételyekhez, kínzó vádaskodásokhoz és elviselhetetlen féltékenykedéshez vezet. A néha pattanásig feszülő indulatok mellett ugyanakkor természetesen a humor is szerepet kap a darabban. A Mesterhármas egy szerelmi háromszög keserédes komédiája. A szereplők fondorlatos módszerekkel igyekeznek kelepcébe csalni egymást, hogy kicsikarják a hazugságok mélyén megbúvó igazságot, nézőként pedig azon kapjuk magunkat, hogy hol együtt érzünk a fájdalmukkal, hol pedig nevetünk szerencsétlenségükön.
Eric Assous vígjátéka a kortárs francia drámákra jellemzően egyszerre szórakoztató és kegyetlen. Elgondolkodtató kérdéseket vet fel az emberi kapcsolatok összetettségéről és bonyolultságáról. A főként vígjátékairól ismert francia drámaíró kétszer is elnyerte a Franciaországban rangosnak számító Molière-díjat, első alkalommal éppen a Mesterhármasnak köszönhetően.