Mihail Pletnyov zongoraestje

|

A Concerto Budapest ajánlata

A budapesti közönség először 1987-ben hallhatta a már akkor is világjáró zongorafenomén, Mihail Pletnyov játékát.

Mihail Pletnyov

„A zongoráról, hangzásáról Pletnyov mindent tud. […] Örömét leli a hangszerében, s még inkább a megszólaltatott zeneművekben. Nem magánügye ez az átlelkesített öröm, hallgatóságával megosztja minden pillanatát.” Ily lelkesen írtak akkor az 1978-as moszkvai Csajkovszkij-verseny diadalmas győztesének zeneakadémiai debütálásáról, és alighanem ugyancsak ilyen átlelkesített öröm vár majd most 2020. január 29-én a két-két Mozart- és Beethoven-szonátát ígérő szólókoncert közönségére is a Müpában. Hiszen habár időközben zenekar-alapítóként és karmesterként is tiszteletre méltó helyet követelt magának a nemzetközi zeneéletben, azért a hatvankét esztendős Pletnyov mindmáig változatlanul a zongorajáték kikezdhetetlen rangú jelenkori nagyságai közé tartozik.

Mihail Pletnyov

Mozart Esz-dúr és C-dúr zongoraszonátája az orosz művész zongoraestjén Beethoven legutolsó, Asz-dúr és c-moll zongoraszonátáinak szomszédságában hangzik majd fel. A koncert meghirdetett műsora ilyesformán a kései, 1822-es, mindössze kéttételes c-moll szonátával fog véget érni, amelynek olyan emlékezetes szerep jut Thomas Mann zenei fejtegetésekben bővelkedő időskori regénye, a Doktor Faustus lapjain. Ott a muzsikus Wendell Kretzschmar szájába adja a szerző a mély értelmű meglátást, amelyet úgy lehet, Mihail Pletnyov hangversenye is élményszerűen igazol majd: a második, Arietta elnevezésű tétel Beethoven végső búcsúja a szonátától mint műfajtól és mint hagyományos formától.

Részletes információk és jegyvásárlás: concertobudapest.hu

CÍMKÉK: