Isten, kabinetfőnök, bankigazgató és édesapa

|

A főszerepben: Alföldi Róbert

Az Átrium 2022/23-as évada elindul a közönség példátlan összefogásának köszönhetően, így januárban és februárban Alföldi Róbert is több tucatszor áll különböző szerepeiben a deszkákra. Hol a Mindenható, hol egy kabinetfőnök, hol egy bankigazgató, hol pedig egy édesapa bőrébe bújik a téli hónapok alatt. 

Fotó: Mészáros Csaba

Az Isteni végjáték című előadásban Isten látogat meg bennünket, hogy megossza gondolatait az elmúlt néhány tízezer év történéseiről és ezzel kapcsolatos tapasztalatairól. A Magyarországon hatalmas sikerrel futó David Javerbaum-darab a szerző által indított Twitter-csatorna, a @TheTweetOfGod ötletéből született. Január végén a produkció Londonban is színre kerül, az ott élő magyar közönség kedvéért.

Alföldi elegáns és kimért a minden hájjal megkent Sir Humphrey Appleby kabinetfőnök szerepében. Az Igenis, miniszterelnök úr! szürke eminenciása a háttérből irányítja a brit birodalmat egy nyámnyila kormányfőn keresztül. Nagy-Britannia nyakig van a gazdasági, a kormányzati és az energiaválságban, és csak egyetlen kiút létezik egy etikailag némileg megkérdőjelezhető, ám olajban meglehetősen gazdag keleti ország képében. Nagy-Britannia és Európa nem sejti, hogy sorsa egy fiatal lányokra éhező külügyminiszter és egy bevándorló magyar szakácsnő kezében van, és ezen az éjszakán minden eldől…

Fotó: Lakatos Péter

A Molnár Ferenc által írt Egy, kettő, három című előadásban Alföldi Róbert a darab elejétől a végéig színpadon van, iszonyatos tempót diktálva Norrison bankigazgató szerepében. Az általa alakított gazdag bankár épp pihenésére készülődik, amikor a családjánál vendégeskedő lány – jónevű amerikai milliomosházaspár egyetlen gyermeke – vészhelyzetet jelent be: férjhez ment, már úton a gyerek, a férj pedig egyáltalán nem gazdag. Norrisonnak egyetlen órája van, hogy kifordítsa a sarkából a világot. Beindul hát a gépezet, mi pedig szemtanúi lehetünk annak, hogyan válik egy külvárosi proliból gazdag, konzervatív arisztokrata bankvezér egyetlen óra leforgása alatt.

Fotó: Lakatos Péter

Az Átrium és a szabadkai Kosztolányi Dezső Színház 2022 tavaszán mutatta be A trianoni csata című közös produkcióját, amelyben arra vállalkoztak, hogy megvizsgálják: miképp hatnak a történelmi események korunkra és mindennapjainkra. A darab egyik főszereplője a munkáját elvesztő sztárszínész (Alföldi Róbert), aki a határon túli kollégákkal történt találkozás után, egy sorsdöntő választást követően azt próbálja bebizonyítani, hogy ő már megváltozott, és kigyógyult abból a romlottságból, amit korábban képviselt: életét gyökeresen megváltoztatta. Egy családi ebéd alkalmával még a Magyar Újjászületés Pártját is létrehozza, és politikai programot is hirdet: mindent vissza! Megélt szituációk, fontos történetek, amelyek nem nélkülözik a fekete humort – vajon elegendő minden határt eltörölni egy estére?