Teltház a 360 Design Budapesten

|

Közel 4000 látogató volt kíváncsi a 360 Design Budapestre

Teltházas programokkal valósult meg a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által negyedik alkalommal megrendezett 360 Design Budapest. A regionális design kiállítás minden eddiginél nagyobb szelekcióval tért vissza 2023. október 17. és 22. között: az Adria-palotában több mint 200 tárgyat tekinthettek meg az érdeklődők, több mint 60 hazai és régiós designer és művész munkáját. Minden szék megtelt Rossana Orlandi programjain és az olasz prémium designmárkák panelbeszélgetésén, népszerűek voltak a Meet the Designer események és az exkluzív tárlatvezetések is.

Regionális design kiállítás

A megújult koncepcióval és programokkal ez alkalommal is sikert aratott a korábbi években számos elismeréssel kitüntetett 360 Design Budapest a magyar és régiós kreatívipar iránt érdeklődők körében. Közel 4000 látogató tekintette meg az Adria-palotában a regionális design kiállítást, ahol több mint 60 alkotó, köztük 14 régiós márka és 15 feltörekvő tehetség mutatkozott be. A fokozott érdeklődést mutatja, hogy a helyszínre érkezők mellett több, mint 700 ezer felhasználót ért el az esemény Facebook- és Instagram-csatornája az esemény hetében.

„Nagyon fontosnak tartjuk, hogy platformot biztosítsunk a találkozásra, mind a kreatívipari szereplők, mind az érdeklődő közönség számára. A Magyar Divat & Design Ügynökség célja, hogy Budapest legyen ez a meghatározó találkozási pont, a kollaborációk ösztönzője, a divat és design régiós központja. A 360 Design Budapest mostanra a CEE országokban egyedülálló programsorozattá fejlődött, széleskörű szakmai együttműködéseket folytatunk annak érdekében, hogy hatékonyan juttassuk el Magyarország és a környező országok kulturális gazdagságát a nemzetközi közönséghez. Az idei évben study tour keretében láttuk vendégül a régió szakújságíróit, a cseh Dolce Vita, az olasz Elle Decor és Interni Magazine és az amerikai FamilyStyle US újságíróit, akik a design mellett a Budapest által kínált élményekből, turisztikai vonzerejéből is ízelítőt kaptak.” – emelte ki Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

2023-ban kibővült a kiállítás koncepciója, a formatervezők mellett, ipar- és képzőművészek, továbbá gyártók is megjelentek a kiállítótérben. Bonta Gáspárral, a 360 Design Budapest kurátorával közös munka eredményeképp egy különleges installációs tér elevenedett meg az Adria-palotában.

„A 360 Design Budapest a szezon egyik fő kulturális eseményévé vált az elmúlt években. Az idei program sikerességéhez olyan szakmai partnerek járultak hozzá, mint például az Iparművészeti Múzeum, aki lehetővé tette, hogy a kiválasztott műtárgyakon keresztül megelevenedjen az európai művészeti mozgalmak sokszínűsége és ezen keresztül Magyarország gazdag designtörténete. Az Art Market Budapesttel, akivel immár harmadik éve működünk együtt, ezúttal ismét közös szakmai nappal és kerekasztal-beszélgetéssel készültünk, programjainkat az időzítés szintjén is összehangolva hatékonyabban képviseljük a hazai design és művészeti szcénát.” – mondta el Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese.

Népszerűek voltak a látogatók körében a kiállítás edukatív célú programjai, amelyek teltházzal zajlottak. Rengetegen érkeztek az angol és magyar nyelvű exkluzív tárlatvezetésekre, hogy a közismert személyek kapcsolódását megismerjék a kiállított tárgyakhoz. A programsorozat kiemelt vendégeként Rossana Orlandi két programra várta az érdeklődőket: a design LAB curated by Rossana Orlandi keretében a gyártó-tervező párosok prezentációján megteltek az ülőhelyek, akárcsak a fiatal célközönségnek szánt Kreatív Párbeszéd során, ahol a világhírű kurátor személyes, több évtizedes szakmai tapasztalatairól mesélt. A pénteki napon egy kibővült kerekasztal-beszélgetés keretében, a kulturális örökség szerepéről a design területén osztotta meg tapasztalatait az 6AM:Glassworks egyik alapítója, a milánói NM3 design studio társalapítója, valamint a Dimore, Nilufar és a 6:AM értékesítési képviselője. Éltek a lehetőséggel a látogatók, hogy találkozzanak kiállítókkal, a Meet the Designer és Meet the Manufacturers események keretében.

Idén először különböző, partnerek által megvalósított side eventek csatlakoztak a design kiállítás programjához, amelyek hozzájárultak ahhoz, hogy még szélesebb körhöz jusson el a hazai és regionális kortárs design híre. A Független Iparművészeti Kortárs Szalon (FIKSZ) például hétvégi design vásárt rendezett, amelyen több mint 40 élvonalbeli hazai iparművész alkotásából vásárolhattak a látogatók, közvetlenül a művészektől. A Virág Judit Galéria szervezésében egy egyedülálló lehetőség nyílt a Zsolnay tárlat megtekintésére. A most látható kiállítás anyagában a legismertebb szecessziós és art deco stílusban készült vázák, virágtartó edények és dísztálak kaptak helyet. Az olasz tervezőpáros, Edoardo Pandolfo és Francesco Palù, a 6:AM Glassworks alapítóinak munkáit Magyarországon először mutatta be a Code Showroom a 360 Design Budapest keretében. Az Art Market Budapest együttműködésével megvalósuló Inside Art / Building on Art Hungary szakmai nap mellett egy további egyedülálló élményben lehetett részük a Budapesten közlekedőknek: a kettes villamos vonalán designvillamossal utazhattak az Art Market Budapest és a 360 Design Budapest helyszínei között.

Az MDDÜ több magyar és nemzetközi szervezettel együttműködésben hozta létre idei programját, amely különböző dimenziókban szemléltette Közép-Európa kulturális gazdagságát a kreatív iparágán belül. A 360 Design Budapest rendezvénysorozat együttműködő partnere 2023-ban az Art Market Budapest, az Iparművészeti Múzeum, a Czechdesign, a Code Showroom, JAB Anstoetz Group, a Max City, a Virág Judit Galéria, a FIKSZ és a Roadster magazin.

A kiállítás záróvideója visszanézhető a Magyar Divat & Design Ügynökség YouTube csatornáján.

CÍMKÉK: