Mért nem alszik, jóember?

|

Az éjszakám a nappalod

Feketének fekete, komédiának… hát.

„Lenyeltem? Észre se vettem.”

12247914_927819060637728_6087020691076343522_o (3)

Dugással kezdeni egy mozit nem túl eredeti ötlet

Tanulságok…

Dugással kezdeni egy mozit nem túl eredeti ötlet, de ettől még jó is lehetne. (No komment..)

Egy sovány ötletből még nem lesz film. Akkor sem, ha elsőre izmosnak tűnik. (Az alapötlet, hogy van ez a Novák, aki pár napja nem tud aludni, ezért elkezdi járni Budapest éjszakáit, tényleg jól hangzik.)

Az álötletek lelepleződnek. (Példa. Adott a lelkes ara, aki a nagyon bulista esküvőn a nagyon bulista tejszínhabbal együtt merő véletlenségből leszopogatja férje ujjáról a méretes férfigyűrűt. Állítólag nem vette észre. A férj gengszterbarátai hosszú percekig /fimes idő!/ küzdenek vele, hogy kikotorják a torkából… gyomrából… valahonnan a kettő közül… A gyűrű végül előkerül. Könyörgöm, anatómia…)

A fekete komédiának két ismérve van. Fekete. Plusz még komédia is. (Feketének fekete, komédiának… hát.)

Ha, mondjuk, Tarantinót vesszük példaképnek, fele annyi vértől még nem lesz benne dupla annyi társadalomkritika. (Olyannyira nem, hogy az utóbbi hiánya, mintha konkrét elvárás lett volna.)

Logikátlanság minden forgatókönyvben van. Csak az egyszeri néző ne vegye észre. (Meg kell nézni. Nem sorolom.)

DSCF5366_hanna_kisebb

Meg-megdöccenő thriller, miközben irtóra kultfilm szeretne lenni

A film fő kérdése csak akkor érdekes, ha van fő kérdése a filmnek. (Miért nem alszik a jóember? – kérdezhetnénk a film főhősétől, aki karikás szemmel járja éjszakánként a várost, miközben terhes barátnője az igazak álmát alussza. De ezúttal az alkotóknak van igazuk. Irtóra senkit nem érdekel, hogy miért nem alszik Novák. Csupáncsak az, hogy mi történik vele. Az is csak ideig-óráig.)

A kultuszfilm nem műfaj. (Magyarul. Nem lehet előre elhatározni. Alapjában egy meg-megdöccenő thrillert látunk, miközben irtóra kultfilm szeretne lenni.)

Sőt. A kultuszfilm csak úgy lesz… Nem műfajfüggő. (A Valami Amerika egy sima vígjátékból lett. A Moszkva tér művészfilmből. A Kontrollnak pedig egyedi, semmihez nem hasonlítható műfajt teremtett az alkotó. Azóta se győzünk betelni vele, milyen átszellemült hely a budapesti metró.)

Fejlődni kell! (A Búcsú óta nagyot fejlődött az rendező-forgatókönyvíró alkotópáros, Dési András György és Móray Gábor. Főhősük immár nem kettős, hanem hármas életet él. Nappal dolgozik egy szigorú főnökasszony felügyelete alatt, este vele éli ki titkos szerelmi életét. Munkahelyükön erről – miért is? – gondosan hallgatnak. Éjjel aztán durván kriminalizálódik. Inszomniás zombiként merő idiótaságból keveredik bele taszító bűnesetekbe.)

A cím aránylag fontos. (Már a címmel is gond van. Még csak az sem derül ki pontosan, hogy ez az általános alany végül is kit takar. Kinek az éjszakája a kinek a nappala?? Merthogy Nováknak se éjszakája, se nappala. Miközben hülyeséget hülyeségre halmoz. Önként és dalolva sétál bele minden olyan csapdába, amilyenbe az ember álmában se sétálna bele. Félálomban meg pláne nem. Nováknak erre egyetlen oka van. Nehogy túl hamar véget érjen a filmes cselekmény.)

Mindig jó tudni, mivégre. (Itt most nem tudjuk meg. Milyen korosztálynak? Azt se. A meglehetősen suta dialógok újmagyarja szerint leginkább fiataloknak, de ugyanez a pesti argóval keveredve már elmossa a generációs határokat. Ha tényleg ez a pesti argó.)

A szembesülést soha nem ússzuk meg. (Itt most azzal szembesülünk, hogy a budapesti éjszaka milyen taszító. Lehet. Van. Mindegy. Lényeg, hogy ez nappal sem tölt el jó érzéssel.)

Tanulságok nélkül…

Szamosi_Czukor2

Néhány jó színészi alakítást látunk..       Szamosi Zsófia, Czukor Balázs

Néhány jó színészi alakítást látunk. Czukor Balázs, Anger Zsolt, Szamosi Zsófia… De a játékstílusok elütnek egymástól. Ez már a rendező(k) dolga lenne.

Amúgy a film legjobb ötlete, hogy telihold reggelére tették a sajtóbemutatót. Ha így, kialvatlanul nem tetszett, akkor hogy?

/Forgalmazó: A Company Hungary/

CÍMKÉK: