Szex, lélek, zene

|

Loveshake / Hatszín Teátrum

A Loveshake úgy tud romantikus és valóságos lenni, hogy egy percig sem giccses. Ötletes a tánc, sokatmondó a próza, de a legjobb a zene.

Rezes Judit, Szabó Győző         Fotók: Horváth Judit

A szex a legfontosabb. Közvetlenül a megismerkedés után gyakran ágyba bújni a kedvessel nem feltétlenül vezet a kapcsolat megerősödéséhez, mert a heves vágy múltával a szeretkezések mámora alábbhagy. Ahogy az egész viszony fokozatosan veszít a lendületéből. Mindenki tudja, hogy később mi következik: a hol lassú, hol gyors lejtmenet, a biztos út a konszolidált unalom, majd a teljes közöny felé, amelyről már nem szólnak az amerikai romantikus komédiák.  A Nő ezért érzéki táncot lejt kedvesének, akinek évek óta a jegyese, ám az esküvőjük még várat magára, de a közös gyermeküket szeretetben együtt nevelik.

A Férfi a függetlenséget akarja, meg a Nőt. Vagy mindenekelőtt a Nőre vágyik, megőrizve a függetlenségét. Nehéz lenne megmondani a biztos befutót. Talán nem is lehet, hiszen ez az eldönthetetlenség jelenti a kapcsolatok savát és borsát. A Férfi ideges, ha a párja elolvassa az sms-eit, hiszen más hölgyek üzenetei kínos helyzeteket eredményezhetnek. A teremtés koronája szereti, ha a vendéglőben a kiszolgálás tökéletes, különben megjegyzéseket tesz a pincér és a konyha munkájára. A marcona külső azonban gyerekes érzékenységet és a másikhoz ragaszkodó szívet takar.

A Hatszín Teátrumban bemutatott előadás pikantériája, hogy a Nőt Rezes Juditnak, a Férfit Szabó Győzőnek hívják, akik közös élettörténetüket formálták előadássá.

A férfi és a nő viszonyának illúzióktól mentes, de nemegyszer humoros keresztmetszetét adja a jól megkomponált játék. Sőt, még saját színészetük finoman megfogalmazott kritikája is beépül az előadásba. A Nő szerint Győző soha sincsen csak jelen, mert nem egy alkalommal rápakol egy lapáttal. Később aztán látjuk, hogy a páros férfi tagja valóban így játszik. Rezes Judit már sokszor látott elegáns könnyedsége kellően ellenpontozza a másik alakítást.

A színházi duett a műfajmegjelölése a produkciónak, amelyben a színészek remekül teljesítenek, van azonban egy másik kettős is. A duó tagjai nem láthatók a színpadon, de mégis legalább akkora részt vállalnak a jól megérdemelt sikerből, mint az előbbiek.

Máthé Zsolt telitalálat dalszövegei ugyanis nemcsak díszítő betétek. Urbán Marcell / Kovács Norbert, Miskolczi Márk és Wagner-Puskás Péter élőben játszott muzsikája és a versek a párkapcsolatok kezdeti stádiumát jellemző feltétlen odaadást éppoly megkapóan és változatosan mutatják, akár az elkerülhetetlen hullámvölgyet és a krízist. (Dramaturg: Enyedi Éva.) A zenedramaturgia dicsérete, hogy az összekötő szövegek nélkül is megmaradna a történet íve. Ebben fontos szerep jut Wagner-Puskás Péter zeneszerzőnek, akinek saját szerzeményei a már valahol hallottam érzését keltik, miközben a műfaji sokszínűségük is vonzó.

Nem a „meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt” érzését kínálják nekünk a Hatszín Teátrumban.  A kiegyensúlyozott párkapcsolatért állandóan tenni kell. A Loveshake úgy tud romantikus és valóságos lenni, hogy egy percig sem giccses. Ötletes a tánc, sokatmondó a próza, de a legjobb a zene. Ez a színvonalas esztrádműsor önfeledt este azok számára is, akik nem színházlátogatók, de kíváncsiak a médiából ismert párosra a színpadon is.

CÍMKÉK: