Perger Zsófia kiállítása a Japán Szalonban

|

tájKÉPvers

A táj: ég, föld, víz. Hármas egység. Aztán: felhő, zápor, síkság, tükröződés.

perg (1140x978)

Perger Zsófia műve

A tájak művészi interpretálására a sok különböző műfaj közül leginkább a képzőművészet és az irodalom alkalmas. Ami az irodalomban a tájleírás, az a képzőművészetben a tájkép, mindkettő egyfajta narrációként működik, melynek megértése a befogadótól csendes szemlélődést és figyelmet igényel.

Egy-egy személy vagy irodalmi karakter lelkiállapotának bemutatására gyakori tájleírást használni, és a festészetben is számos többlettartalmat rejthetnek a természetet bemutató képek. Perger Zsófia lakatlannak látszó tájainak hátterében felfedezhető egy-egy szempár, sziluett vagy átvitt értelmű üzenet.
Festményein az ecsetkezelés, a színek használata sokkal szimbolikusabb, mint a hagyományosnak mondható tájképábrázolásoknál, gesztusai, az apró pontozás, vagy épp a lendületes vonalak ritmust adnak a képeinek.

Perger Zsófia írja saját munkáiról:

A táj ‒ ami érdekel ‒ nem valós táj. Elkészült és készülő képeim nem a valóságos természetet ábrázolják.
A táj: ég, föld, víz. Ezek az alapok. Hármas egység. Horizontalitás. Aztán: felhő, zápor, síkság, tükröződés, természeti erő. Természet. Olykor emberrel, de általában ember nélkül. Látszólag.
Mert az ember ott van. Néző. Nézi a tájat. Nézőpont. A festő szemszöge. A néző szemszöge.
Nézem a tájat a tájban. Felfedezem a tájban ‒ a képen ‒ mi történik, vagy történik e valami egyáltalán.
Elhelyezkedem a tájban. A térben. Az időben. A jelenben.

Perger Zsófia 1984-ben született Budapesten.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen végzett 2011-ben, ösztöndíjasként 2010-ben Szlovéniában tanult, ahol mesterének Junoš Miklavc-nak köszönhetően kezdte megtalálni saját témáit, melyben hangsúlyos az élményszerűség.
Workshopok és csoportos kiállítások, projektmunkák mellett megjelentek könyvillusztrációi is (Csodaceruza gyermekirodalmi folyóirat, Ulpius-ház Könyvkiadó).
A tervező és képgrafika mellett a művészkönyvek készítése is vonzza, diplomamunkájához is ezt választotta. Az elmúlt években főként a festészet érdekli, expresszív akvarelljeinek inspirációit a körülötte lévő kapcsolatokban és a tájakban találja meg.

A kiállítást megnyitotta: Hanka Nóra művészettörténész
Verseiből felolvasott: Térey János

A kiállítás megtekinthető 2015. április 23-ig, egyeztetett időpontban (Pepper Art Projects, Japán Szalon, Budapest VI., Andrássy út 45. 2. em.)

object1803534184

CÍMKÉK: